OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
przyjęte uchwałą Zarządu z dnia 11.05.2022 roku
Ogólne warunki Sprzedaży, zwane dalej „OWS”, normują zasady dotyczące zawierania i realizacji umów sprzedaży towarów przez INTERMAX Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. z siedzibą w Grudziądzu przy ul. Chełmińskiej 121 zwaną dalej „Sprzedającym” na rzecz innych podmiotów, zwanych dalej „Kupującym”. OWS stanowią integralną część umów sprzedaży towarów, ofert, potwierdzeń przyjęcia zamówień do realizacji, świadczenia usług zawieranych między Sprzedającym i Kupującym i obowiązują obie Strony umowy o ile Strony nie uzgodnią pisemnie wyraźnie odmiennych postanowień. Zmiana lub wyłączenie poszczególnych
1.1. Przed złożeniem pierwszego zamówienia Kupujący obowiązany jest zarejestrować się w systemie
teleinformatycznym Sprzedającego przedstawiając:
a) kopią aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub odpisu z rejestru
przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego bądź innych dokumentów rejestrowych
zgodnie z obowiązującymi przepisami.
b) listą osób upoważnionych do składania zamówień w imieniu Kupującego podpisaną przez
reprezentanta prawnego Kupującego.
1.2. W przypadku, gdy Kupujący nie przedstawi Sprzedającemu listy, o której mowa w pkt. 1.1. b)
przyjmuje się, że upoważnia do składania zamówień w swoim imieniu wszystkie osoby prowadzące
ze Sprzedającym korespondencję oznaczoną danymi i firmą Kupującego za pośrednictwem poczty
e-mail w domenie Kupującego lub korzystające z numeru telefonu Kupującego lub innych form
komunikacji pozwalających zidentyfikować zamawiającego jako pracownika Kupującego.
1.3. Rejestracja w systemie teleinformatycznym Sprzedającego stanowi potwierdzenie przez
Kupującego zapoznanie i akceptacje niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży.
2.2 Informacje zamieszczone na stronie internetowej www.intermax.home.pl oraz w katalogach,
cennikach i prospektach (w tym informacje o wymiarach, masie, kształcie, odcieniach kolorów),
nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do
składania zamówień. Ostateczny produkt może się różnić od tego wskazanego w katalogu
odcieniem fakturą
2.3 INTERMAX Sp. z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. zastrzega sobie prawo do dokonywania w
każdym czasie zmian oferowanego asortymentu. Umieszczenie informacji o produkcie na stronie
internetowej www.intermax.home.pl, w katalogach, cennikach i prospektach nie jest
równoznaczne z jego dostępnością.
2.4 Warunkiem zawarcia umowy sprzedaży jest złożenie zamówienia przez Kupującego i
potwierdzenie zamówienia przez Sprzedającego dokumentem „Potwierdzenie przyjęcia
zamówienia do realizacji”. Kupujący składa zamówienie za pośrednictwem systemu
teleinformatycznego Sprzedającego, za pośrednictwem wiadomości e mail lub pisemnie na druku
zamówienia Sprzedającego. Złożenie zamówienia przez Kupującego jest jednoznaczne z akceptacją
warunków OWS dostępnych na stronie www.intermax.home.pl . Zamówienie powinno określać:
a) dane Kupującego,
b) dane personalne osoby składającej zamówienie,
c) opis przedmiotu zamówienia (numer katalogowy produktu, ilość i typ produktu, inne
szczegóły, umożliwiające jednoznaczne określenie zamawianych produktów),
d) dokładny adres miejsca, do którego mają być dostarczone produkty,
e) termin dostawy.
2.5 Sprzedający zastrzega sobie prawo żądania od Kupującego - przed przystąpieniem do realizacji
zamówienia - ustanowienia - na rzecz Sprzedający – nieodwołalnych zabezpieczeń płatności w tym
także zaliczek.
2.6 Obie strony obowiązuje pisemna forma wszelkich uzgodnień w tym za pośrednictwem sytemu
teleinformatycznego Sprzedającego, poczty elektronicznej.
2.7 Sprzedający dopuszcza zawarcie indywidualnych porozumień dotyczących współpracy z
Kupującym, które muszą być sporządzone w formie pisemnej i zaakceptowane przez obie strony.
3.1. Ceny produktów w cennikach Sprzedającego są podawane w złotych polskich (PLN), euro (EUR)
lub w dolarze amerykańskim (USD). Cenniki nie stanowią oferty i mają wyłącznie znaczenie
informacyjne.
3.2. Sprzedający podaje ceny w Potwierdzeniu przyjęciu potwierdzenia do realizacji w złotych polskich
(PLN), euro (EUR) lub dolarze amerykańskim (USD).
3.3. W Potwierdzeniach Zamówień podawane są ceny netto (bez VAT), kwota podatku towarów i usług
(VAT) oraz kwota brutto (netto + VAT).
3.4. W przypadku zmianach kursu USD lub EURO pomiędzy dniem potwierdzenia zamówienia, a datą
dostawy (większym jak 5% kursu średniego NBP) Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen
hurtowych. Sprzedający ma obowiązek poinformowania Kupującego o tym fakcie pisemnie - drogą
elektroniczną.
3.5. Jeżeli cena wzrośnie powyżej 20 % wartości zamówienia Kupujący ma prawo odstąpić od umowy
w przeciągu 7 dni od daty powiadomienia.
3.6. Polityka rabatowa może zostać przedstawiana Kupującemu indywidulanie przez przedstawiciela
Sprzedającego.
4.1. Ostateczne warunki płatności podane są w potwierdzeniu zamówienia do realizacji.
4.2. Sprzedający może ustalić dla Kupującego indywidualny limit kredytu kupieckiego według własnej
oceny lub na podstawie oceny wyspecjalizowanej firmy zewnętrznej (ubezpieczyciel należności,
wywiadownia gospodarcza). W celu zabezpieczenia należytej realizacji płatności za dostawy
produktów Sprzedający może zażądać określonych przez siebie zabezpieczeń (w tym w
szczególności oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie kodeksu postępowania
cywilnego, gwarancji bankowej, weksla, czeku itp.) W takim wypadku kredyt kupiecki zostanie
udzielony po otrzymaniu przez Sprzedającego oryginału dokumentu potwierdzającego udzielenie
zabezpieczenia. Jeżeli wartość brutto (netto + VAT) zobowiązania Kupującego względem
Sprzedającego z tytułu zamówień, za które Sprzedający nie otrzymał jeszcze zapłaty (zarówno
zrealizowanych jak i w trakcie realizacji) oraz składanego zamówienia przekroczy limit kredytu
kupieckiego ustalonego dla Kupującego, Sprzedający ma prawo nie przyjąć żadnego zamówienia
Kupującego do momentu uregulowania przez Kupującego płatności względem Sprzedającego w
takim zakresie , aby limit kredytu kupieckiego nie był przekroczony, lub otrzymania od Kupującego
oryginału dokumentu potwierdzającego udzielenie dodatkowego zabezpieczenia kredytu
kupieckiego.
4.3. W przypadku, gdy w potwierdzeniu przewidziana jest zaliczka lub zadatek na rzecz Sprzedającego,
wpłacana przez Kupującego kwota podlega zaliczeniu na poczet ceny.
4.4. Zapłata ceny następuje w terminach określonych na fakturze.
4.5. Ustalone w zamówieniu rabaty przysługują Kupującemu wyłącznie przy dokonaniu terminowej
zapłaty za dostarczony towar.
4.6. Wszelkie płatności winny być dokonywane przez Kupującego na rachunek bankowy wskazany na
fakturze.
4.7. Jeżeli Kupujący nie dokona zapłaty za dostarczony towar zgodnie z umową, wówczas Sprzedający
może wszcząć postępowanie windykacyjne lub odstąpić od umowy i zażądać od Kupującego
zwrotu towarów, za które Kupujący nie zapłacił. W przypadku wszczęcia windykacji Sprzedający
może dochodzić od Kupującego poniesionych z tego tytułu kosztów. Sprzedający może również
żądać odszkodowania, jeżeli towar został zużyty lub uszkodzony w szczególności, gdy wartość
towaru jest niższa od ceny, którą Kupujący powinien uiścić za otrzymany towar.
4.8. Sprzedający zastrzega, że prawo własności sprzedawanego towaru przejdzie na Kupującego
dopiero w momencie zapłaty całości ceny na rzecz Sprzedającego. W przypadku połączenia lub
pomieszania rzeczy Strony stają się współwłaścicielami całości. Wyłącza się stosowanie przepisu
art.193 § 2 k.c.
4.9. Przez zapłatę ceny Strony rozumieją uznanie rachunku bankowego Sprzedającego wskazanego na
fakturze.
4.10. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty ceny za towar/ usługę
bądź za ich część.
5.1. Strony zobowiązane są do współpracy w trakcie trwania umowy.
5.2. Orientacyjny Termin realizacji zamówień przyjętych na sezon wiosna- lato rozpoczyna się od 01
grudnia do 30 czerwca , na sezon jesień- zima 1 lipiec do 30 listopada , chyba że potwierdzając
przyjęcie zamówienia Sprzedający wskaże inny termin.
5.3. W przypadku niezależnego od Sprzedającego opóźnienia w dostawie towaru, termin realizacji
zamówienia zostaje przedłużony o czas trwania przeszkody uniemożliwiającej Sprzedającemu
terminową realizację zamówienia.
5.4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie powstałe z winy przewoźnika.
5.5. W przypadku, gdy Kupujący opóźni się z płatnością jakichkolwiek wymagalnych należności na rzecz
Sprzedającego, Sprzedający poza innymi uprawnieniami wynikającymi z umowy sprzedaży,
Ogólnych Warunków Sprzedaży i przepisów prawa, ma prawo do natychmiastowego wstrzymania
dostaw produktów oraz odmowy przyjmowania zamówień, do czasu uregulowania płatności wraz
z odsetkami. Wszelkie koszty związane z wstrzymywaniem dostaw produktów w tym w
szczególności koszty magazynowania i ubezpieczenia produktów ponosi Kupujący.
5.6. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazujących na zagrożenie terminowego wywiązania się
przez Kupującego z Jego zobowiązań, Sprzedający zastrzega sobie prawo wstrzymania dostaw
produktów oraz odmowy przyjmowania zamówień do chwili udzielenia odpowiedniego
zabezpieczenia zapłaty.
5.7. Dowodem realizacji zamówienia lub jego części jest dokument wydania towaru „WZ”.
5.8. Sprzedający ma prawo do dowolnego rozporządzania należnościami z tytułu zawieranych z
Kupującym umów.
6.1. O ile nie ustalono odrębnie warunków wysłania towaru, Sprzedający na swój koszt i wedle
własnego wyboru zleci profesjonalnemu podmiotowi transport towaru do miejsca wskazanego
przez Kupującego na zamówieniu. Dostawa ma miejsce w momencie odbioru towaru przez
nabywcę. Data dokonania dostawy jest momentem przeniesienia prawa do rozporządzania
towarami jak właściciel w rozumieniu art. 7 ust 1 ustawy o VAT.
6.2. Reklamacje ilościowe odebranych towarów mogą być zgłaszane przez Kupującego tylko w sytuacji,
gdy przesyłka odebrana nie nosiła z zewnątrz śladów naruszeń. Reklamacja pisemna winna być
zgłoszona po ujawnieniu szkody nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty otrzymania towaru.
Do reklamacji należy dołączyć komisyjny protokół rozbieżności wraz z kopią listu przewozowego
oraz faktury.
7.1. Sprzedający udziela Kupującemu rękojmi na sprzedany towar lub usługę na okres 24 (dwudziestu
czterech) miesięcy od daty dostarczenia towaru lub usługi.
7.2. Sprzedający gwarantuje kupującemu, że towary dostarczone w ramach realizacji umowy będą
zgodne ze specyfikacją i wszystkimi innymi wymogami umowy oraz że są dobrej jakości i wykonane
z dobrych materiałów.
7.3. Rękojmia nie obejmuje usterek, wad i uszkodzeń towaru będących następstwem nieprawidłowej
eksploatacji, normalnego zużycia towaru oraz ingerencji w towar.
7.4. W ramach rękojmi Sprzedający zobowiązany jest jedynie do usunięcia na swój koszt wad fizycznych
towaru lub do dostarczenia towaru wolnego od wad, jeżeli wady te zostaną ujawnione w okresie
rękojmi i powstały z przyczyn leżących po stronie producenta.
7.5. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zawiadomi pisemnie Sprzedającego o wadzie
w terminie 7 dni od dnia wykrycia wady, przy czym powiadomienie musi być dokonane
elektronicznie.
7.6. Sprzedający zobowiązuje się do podjęcia czynności dla usunięcia usterki lub wady w towarze w
terminie 14 /czternastu / dni, licząc od dnia otrzymania skutecznego powiadomienia od
Kupującego.
7.7. Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi w razie dokonania naprawy towaru, przeróbek bez
zgody Sprzedającego.
7.8. Reklamacje przedsprzedażne winne być składane przez Kupującego w nieprzekraczalnym terminie
30 dni /trzydziestu dni/ licząc od dnia otrzymania dostawy.
7.9. Dokumenty reklamacyjne, składane przez Kupującego, sporządzone muszą być na piśmie i
zawierać: kolejny numer, datę sporządzenia, cyfrowy kod reklamowanego towaru, opis wady
będącej przyczyną reklamacji, numer dokumentu sprzedaży /faktury Sprzedającego/, w przypadku
reklamacji klientowskich kserokopię dokumentu nabycia /paragon, rachunek, faktura / Brak lub
niekompletność dokumentacji skutkuje odrzuceniem reklamacji.
8.1. Kupujący może odstąpić od umowy w razie trwającego więcej niż 60 (sześćdziesiąt ) dni opóźnienia
Sprzedającego w realizacji zamówienia w terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia
zamówienia do realizacji, po uprzednim pisemnym wezwaniu Sprzedającego do realizacji
zamówienia w dodatkowym terminie 7 (siedem) dni z uwzględnieniem postanowień punktu 5.
oraz w wypadku zmiany cen przez Sprzedającego z uwzględnieniem zapisów punktu 3.
8.2. Odstąpienie od umowy przez Kupującego z przyczyn innych niż wymienione w punkcie 8.1.
skutkować będzie naliczeniem przez Sprzedającego kary umownej w kwocie 40 % wartości
zamówienia netto.
8.3. W przypadku istnienia zaległości płatniczych od Kupującego Sprzedający może odstąpić od umowy
W takim wypadku Sprzedający może naliczyć Kupującemu karę umowną w wysokości 40 % netto
nieodebranego towaru.
9.1. Jakiekolwiek informacje poufne, przez które rozumie się informacje techniczne, handlowe,
finansowe, kosztowe, przekazane w związku z realizacją umowy w formie pisemnej lub na nośniku
elektronicznym, nie mogą być przekazywane osobom trzecim, publikowane ani ujawniane w
jakikolwiek inny sposób w okresie obowiązywania umowy oraz w okresie 3 lat po jej wygaśnięciu
lub rozwiązaniu.
9.2. Kupujący zobowiązuje się nie przekazywać, nie ujawniać, ani nie wykorzystywać bez pisemnej
zgody Sprzedającego informacji technicznych, technologicznych, handlowych, organizacyjnych
lub finansowych dotyczących Sprzedającego lub podmiotów z nim współpracujących, (Informacje
Poufne).
9.3. Kupujący odpowiada również za zachowanie powyższych informacji w tajemnicy przez osoby,
którymi będzie się posługiwał przy wykonywaniu powierzonych mu obowiązków oraz osoby,
którym wykonanie tych obowiązków powierzy.
9.4. W przypadku naruszenia któregokolwiek z postanowień niniejszego punktu umowy przez
Kupującego, zapłaci on na rzecz Sprzedającego karę umowną w wysokości 100.000 zł ( stu tysięcy
złotych) za każdy przypadek naruszenia, w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania przez
Kupującego wezwania do jej uiszczenia. W przypadku gdy, poniesiona przez Sprzedającego szkoda
przewyższy wysokość zastrzeżonej na tę okoliczność kary umownej, Sprzedający uprawniony
będzie do dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych od Kupującego.
10.1. Sprzedający nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań,
jeżeli niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z okoliczności spowodowanych siłą wyższą.
10.2. Przez siłę wyższą Strony rozumieją okoliczności niezależne od Sprzedającego, w szczególności
pożary, powódź i inne klęski żywiołowe, wojny, strajki, zamieszki, demonstracje, epidemie,
embargo, przerwy lub opóźnienia w dostawach surowców, energii i komponentów oraz inne
nieprzewidziane zakłócenia , w szczególności skrócenie czasu pracy w fabrykach producentów
produktów sprzedawanych przez Sprzedającego lub ich podwykonawców, przerwy w pracy,
okoliczności leżące po stronie przewoźników, decyzje organów administracji publicznej, zmiany
prawa, inne podobne okoliczności.
11.1. Kupujący zobowiązuje się wobec Sprzedającego, że w swojej bieżącej działalności będzie
podejmować wszelkiego rodzaju dostępne, niezbędne i odpowiednie działania zmierzające do ochrony
Znaków Towarowych oraz wzorów przemysłowych należących bądź będących w posiadaniu
Sprzedającego przed ich nieuprawnionym użyciem przez osoby trzecie lub Kupującego (np. poprzez
kopiowanie wyrobów, oznaczanie wyrobów, sprzedawanie lub oferowanie do sprzedaży towarów,
oferowanie lub wykonywanie usług z wykorzystaniem tych Znaków Towarowych, wzorów
przemysłowych etc.).
11.2. Kupujący zobowiązuje się do niezwłocznego zawiadamiania Sprzedawcy, o wszystkich
napotkanych przypadkach naruszeń przez osoby trzecie, praw ochronnych Sprzedawcy do Znaków
Towarowych lub zastrzeżonych wzorów przemysłowych bądź o przypadkach naruszeń innych znanych
lub udostępnionych Kupującemu praw własności przemysłowej Sprzedawcy. W takim przypadku
Strony bez zbędnej zwłoki uzgodnią, w jakiej formie, oraz w jaki sposób i w jakim zakresie będą
dochodziły roszczeń przeciwko naruszycielom praw.
INTERMAX spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. © 2015 All Rights Reserved | Ogólne warunki sprzedaży